Česky Polski

Turistika

Turistická známka č. 1935 - Chata Hubertka, Jizerské hory

Typ

Hubertka je turistická chata, kterou najdeme ve výšce 621 metrů východně od Lázní Libverdy. Postavena byla v roce 1906 aje to jedna z nejstarších turistických chat v Jizerských horách. http://cs…

Singltrek pod Smrkem

Liberec

Singltrek pod Smrkem jsou úzké jednosměrné cyklostezky( pro horská kola), které vedou lesem. Každá cyklostezka má různou obtížnost. Areál cyklostezek projektoval velšský designér stezek Dafydd Davis,…

VÝLET NA MALOU SKÁLU

Jablonec nad Nisou

VÝLET NA MALOU SKÁLU Můj bratr ležel v nemocnici a tak jsme se ho rozhodli navštívit. Už předem jsme si naplánovali, že když už jedeme až do Semil, využijeme této cesty a při jízdě zpět se…

Kristýna - jezero a rekreační areál

Typ

Kristýna je přírodní jezero s přilehlým rekreačním areálem poblíž města Hrádek nad Nisou, na česko-německo-polském trojmezí. Je to zatopený bývalý důl na lignit, uprostřed s větší hloubkou,…

Smržovka - železniční viadukt

Typ

Viadukt ve Smržovce patří k nejzajímavějším a nejkrásnějším stavbám svého druhu u nás. Úžasné je její zasazení do okolní KRAJINY, které asi nejvíc vynikne při ptačí perspektivě, bohužel byl jsem tu…

Turistický rozcestník Nad Suchými skalami

Typ

Turistické rozcestí leží v lese na vyvýšeném skalnatém hřebínku nedaleko Suchých skal. Křižují se zde tyto turisticky značené trasy: modrá SZ směrem - Prosíčka, Boroví, Malá Skála a Drábovna nebo…

Kryštofovo Údolí - originální orloj

Typ

Nedaleko od dominanty Jizerských hor, vrcholu Ještěd, se nachází sympatická vesnička Kryštofovo Údolí. Přijíždíme sem v 10 hodin a 40 minut, tudíž máme ještě dvacet minut čas. Toto zajímavé místo lze…

Kryštofovo Údolí – kouzelná vesnička nedaleko Liberce

Typ

Na okraji Jizerských hor pod dohledem majestátného vrcholu Ještěd se nachází v hlubokém údolí říčky Rokytky sympatická vesnička Kryštofovo Údolí. Místo vzniklo již patrně v 15. století a jeho název…

Barokní morový sloup (sousoší sv. Salvatora) v městečku Jablonné v Podještědí

Typ

Při letošním prázdninovém putování jsme se zastavili v jednom příjemném městečku na zmrzlinu. Jmenuje se Jablonné v Podještědí. A jak jsme se tady rozhlíželi, nemohli jsme si nevšimnout dominanty…

Chrám sv. Vavřince a sv. Zdislavy, Jablonné v Podještědí

Typ

Při jedné prázdninové cestě po severu naší republiky jedeme malebným krajem po málo frekventované silnici. Jabloňovou alejí se dostáváme nad údolí, a kde se vzalo, tu se vzalo, jako zázrak se před…