Termíny na svatby v roce 2025 přijímáme od pondělí 02.12.2024:
telefonicky - 458 146 081 - v úřední dny a hodiny - pondělí a středa od 8-11 a od 12.30 - 16.30
e-mailem - matrika@obecsychrov.cz
Postup při zamlouvání termínu:
Fotogalerie obřadní síně v Bertině křídle
Pronájem prostor na zámku Sychrov- akce a nevhodné termíny v roce 2024 pro uspořádání svatby jsou k dispozici na stránkách zámku Sychrov.
Poplatky-Informace o správních poplatcích a platbách za pronájmy prostor 2024.doc
Poplatky jsou vybírány v souladu se zákonem č.634/2004 Sb., o správních poplatcích, položky 12
Pro konání svatebních obřadů byla zastupiteli stanovena obřadní místnost sychrovského zámku v úterý od 9-15 h (Usnesení č. 41/2015)
Pro uzavření registrovaného partnerství zastupiteli stanovena obřadní místnost sychrovského zámku v úterý od 9-15 hod (Usnesení č.3/2024)
Svatební obřady se nekonají v neděli a o státních svátcích /usnesení č.41/2015/.
V ostatních dnech je možné si svatební obřad po dohodě s matrikářkou objednat.
Dále si dovolujeme poprosit svatebčany a fotografy, aby v tento slavnostní den přišli ve vhodném společenském oblečení.
Národní kulturní památka - státní zámek Sychrov, jako nejvýznamnější novogotická památka v České republice, patří mezi významné turistické a kulturní objekty našeho státu. Svatební obřady na státním zámku Sychrov mají dlouholetou tradici, přičemž se postupně rozšiřuje jejich nabídka, v souvislosti s různými požadavky právě Vás, našich klientů.
Občané ČR- snoubenci v úřední dny a hodiny předloží na matričním úřadu Obecního úřadu Sychrov
- platný občanský průkaz
- rodný list
- pokud se jedná o rozvedeného snoubence, je potřeba doložit pravomocný rozsudek soudu
- pokud se jedná o ovdovělého snoubence, je potřeba doložit úmrtní list bývalého manžela
- popř. rodné listy společně narozených dětí
Cizinec předloží -
- doklad totožnosti - cestovní doklad, průkaz o povolení pobytu cizince na území ČR
- rodný list
- doklad o rozvodu manželství
- doklad o úmrtí manžela (pokud je snoubenec ovdovělý) - netřeba předkládat, pokud je skutečnost
uvedena v osvědčení o právní způsobilosti
- doklad - osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, je-li cizím státem vydáváno (nesmí být
ke dni uzavření manželství starší 6 měsíců)
- potvrzení o stavu a pobytu
- před obřadem doplní:
potvrzení o oprávněnosti pobytu cizince na území ČR (vydává Policie ČR-oddělení cizinecké policie,
nesmí být starší 7 pracovních dnů ke dni sňatku) - tento doklad nepředkládá občan členského státu EU
Doklady vydané orgány cizích států mají důkazní moc veřejných listin v České republice, pokud jsou opatřeny předepsanými ověřeními (dvoustranné smlouvy) a úředním překladem do českého jazyka (překladatel jmenovaný ministerstvem spravedlnosti nebo předsedou krajského soudu)
Podle nařízení Rady Evropského Parlamentu a Rady EU č.2016/1191 je možné přijmout doklady vydané státy EU bez předepsaných ověření, pokud je jejich součástí vícejazyčný standardní formulář.
Církevní sňatek - V případě církevního sňatku požádají snoubenci matriční úřad o Osvědčení, že snoubenci splnili všechny požadavky pro uzavření církevního sňatku. Osvědčení vydává matriční úřad, v jehož správním obvodu bude obřad uskutečněn a platnost je 6 měsíců ode dne vystavení.